Thursday, January 27, 2011

LELAKI VS PEREMPUAN


Assalamualaikum,

Hari ini 27 Januari 2011 (Khamis). Ujian Allah datang lagi, dan kali ini memang saya out of control. Apa yang saya nampak sekarang ini adalah satu pintu keluar! Tapi bila menoleh kembali saya nampak sebujur wajah comel yang sangat menghiburkan...

Saya tak mampu untuk mendengar lebih banyak pembohongan, saya tak mampu untuk melihat bukti-bukti yang gagal disempurnakan dengan baik, saya tak mampu untuk mendengar lakonan dan propaganda yang sentiasa menuntut belas dari saya.

Saya tahu kemarahan adalah sahabat syaitan. Tapi siapa yang menyebabkan saya menjadi sahabat syaitan itu! Jangan hanya kerana tanggungjawab yang sempurna, maka ia menghalalkan keharaman yang dicipta oleh nafsu syaitan. Sedah terlalu banyak bukti yang saya kumpul, dan semua bukti itu sangat menyakitkan saya.

Selama mana harus saya bersabar. Saya juga manusia!

Cukuplah... Pintu hati saya tak mungkin terbuka lagi! Kalau saya berdiam sekalipun itu tidak bermakna saya menerima semuanya dengan redha. Saya juga perlu menjaga hati anak kecil yang saya tatang bagai minyak yang penuh. Saya akan pastikan zuriat saya menjadi manusia yang baik akhlaknya, teguh iman dan pendiriannya.

We might live under one roof, but our soul will never be together anymore, its only for the sake of my daughter.

Tuhan... Janganlah kau terus membiarkan aku hidup dalam keadaan berdosa... Kau lindungilah anakku, kau peliharalah dia dari hasutan syaitan dan hasad dengki manusia. Kau rahmatilah mereka yang menyayangiku, Kau bukakanlah jalanMu kepada mereka yang sesat...

Amin...

No comments:

Post a Comment