Monday, January 10, 2011

10 JANUARI 2011

Such a very long day and it's monsun in Kuantan. Kauthar tak berapa sihat since last week. Pedih hati melihat zuriat sendiri menanggung kesakitan yang telah lama menjadi darah dagingku. But I have to face it! This is fate. Allah sayang... Sebab itu aku diuji.

Disebalik ujian ini, banyak lagi ujian yang Allah berikan. Namun ramai insan yang memberikan sokongan dan pedoman untuk meneruskan kehidupan. Thanks to all, I do love all of you, no matter what happen after this.

Jika ditanya apa yang aku inginkan hari ni? Simple... I just want my self back. This is so not me... Kalau boleh ku undurkan masa tak akan ku pilih untuk melalui kepedihan ini. Bukan menyesal cuma mungkin telah tersilap percaturan yang pada mulanya sangat indah, sangat manis. Tapi sayang ini bukan cerita dongeng...

Hanya Tuhan tempat mengadu. Aku yakin Dia mendengar, dan aku yakin Dia mempunyai perancangan yang lebih baik untukku. Aku tak pernah gagal untuk mengakuinya. Macam seorang kakak selalu cakap...

"Banyak-banyak bersabar. Jangan bimbang, kami semua bersama awak. Awak orang baik ina, insyallah tuhan akan pelihara awak dgn osha. Kalau banyak bersabar & kuatkan jiwa insyaallah akan ada kebaikkan datang pada awak. Bila ada rasa marah tu ambil wuduk & istghfar banyak-banyak."

"Allah tak akan menzalimi hambanya yang teraniaya..."

Sejak ujian ini menimpa dialah yang paling banyak membantu memulihkan jiwa, menstabilkan emosi. I just don't know how she get all the strenght, walaupun beliau sendiri sedang berjuang dan bertarung dengan ujian Allah... I'm adore her so much!!! Aku pohon agar aku diberikan kekuatan yang sama dalam menempuhi hidup ini. And I do really hope kuasa tuhan agar beliau pulih dari semua ujian itu. I just need her to and I don't know why...

Hanya ketenangan yang aku perlukan, hanya kekuatan jiwa yang aku cari, masih mencari. Kadang-kadang ia datang, kadang-kadang ia tengelam entah ke mana. Haluannya juga tak menentu, rentaknya juga aku tak fahami. Sakitnya ibarat sebuah batu besar di atas dada, sangat sesak...

Jika tidak kerana semangat kental untuk meneruskan hidup 10 tahun dulu, mungkin takkan ku tempuhi ujian ini. Peristiwa 10 tahun dulu masih segar dalam ingatan... Hanya lafaz syahadah dibisikkan ke telingaku oleh mama, aku masih mampu untuk mengikutinya. Di saat hampir mengalah datang kekuatan, kekuatan yang datang dari diri sendiri. Diriku sendiri berdiri di sisi jasad kakuku dan berkata "bangun ina, belum masanya lagi!" Saat itu terasai bagai satu kuasa yang meresap ke segenap tubuh kakuku untuk bertindak balas. "Alhamdulillah, dia dah sedar!!!" ungkap doktor yang berusaha menyelamatkanku. Mati! Itu yang bermain di fikiran mama dan abah waktu tu. Dan aku, tak rasa takut untuk menghadapinya, tidak sedikit pun...

Tapi aku percaya semua ini ada hikmahnya, mungkin belum jelas dek mata kasar lagi. Berharap agar akan muncul sinar baru dihujung sana. Sinar yang lebih membahagiakan. Mengharungi hidup bersama insan-insan tersayang.

Ya Allah... Kau berikanlan aku kekuatan, Kau berikanlah aku petunjuk, Kau berikanlah aku hidayahmu, pandulah aku menuju kebenaran, menuju alam yang kekal. Kau peliharalah insan-insan yang aku sayang dan peliharakanlah insan-insan yang menyangi diriku. Kau peliharakanlah anakku, zuriat yang bakal lahir dan keturunanku agar mereka menjadi insan yang memelihara iman, akhlak dan maruah diri mereka untuk jalanMu. Jauhkanlah mereka dari hasutan syaitan. Kau peliharakanlah rumahtanggaku dari ganguan syaitan dan hasad dengki manusia, Kau limpahkanlah kasih sayang dan rasa cinta dalam perkahwinan kami dan kekalkan kami dalam perhubungan ini sehingga ke alam yang kekal...

Amin Ya Rabbal Alamin...


No comments:

Post a Comment