Thursday, January 20, 2011

KENYATAAN ITU PASTI

Tataplah selagi kau mampu,
Belailah selagi kau perlu,
Peluklah selagi kau mahu,
Kerna ianya sudah pun berlaku.

Tiada guna memujuk,
Tiada guna mengeluh,
Menyesal tak berpenghujung,
Dirimu tetap ke situ.

Sanggup meredah arus,
Menghadapi ribut yang memburu,
Langkah mu tak pernah ampuh,
Mencari haluan luntur.

Ku renung, ku pujuk hati,
Meredah lautan cemburu,
Merasuk jiwa suciku,
Aku rebah...
Tak mampu melangkah...

Tuhanku,
CahayaMu ku pohon,
Sujudku hanya untuk mendakapMu,
Aku tewas, aku lemas, aku hina...

Tolong ingatkan aku,
Kisah lalu,
Yang membawa ku ke situ,
Kisah indah yang tak pernah padam,
Walau sehebat mana dugaan mendatang...

Tuhanku,
Bawalah kisah ini jauh dariku,
Bukakanlah lembaran baru,
Yang lebih membahagiakanku,
Aku rebah...

No comments:

Post a Comment