Monday, November 14, 2011

LANGKAH PERTAMA YANG PENUH HARAPAN

Assalamualaikum...

Berbungan rasa di hati. Langkah pertama memperlihatkan hasil yang agak positif. Walaupun terasa tebal muka mengadap muka doktor pagi tadi. Rasa gembira, ceria, tak sabar dan macam-macam lagi. Sambil itu masih mengharapkan dan bergantung sepenuhnya kepada kuasa Allah... Sesungguhnya rezeki itu hanya dalam pengetahuan Allah semata-mata.

Positif dengan segala teori dan percapakan doktor pagi tadi. Segala-galanya kelihatan amat baik. Nasihatnya banyakkan berdoa dan jangan putus harapan. Kepergian ke klinik tersebut dengan bertemankan sebilah payung buat bekalan, takut ada kecelakaan dijalanan. Tapi alhamdulillah... Selamat semuanya...

Pelan bertindak sudah dirangka dengan baik oleh tuan doktor. Saya berharap saya bersedia dengan segala kemungkinan yang bakal berlaku.

Mungkin ini juga jalan yang Allah tunjukkan setelah sekian lama memohon bantuan dan panduan mengenai cara untuk saya menyelesaikan kemelut rasa dan usaha yang telah lama dicuba. Waktu yang ditetapkan dan diberikan sangat-sangat molek dan berpatutan... Maha besar kuasa Allah yang Maha Mengetahui segala yang terjadi di langit dan dibumi. Tidak nampak di mata tak terjangkau dek akal... Bila dikenang kembali... "Ya... inilah yang Allah takdirkan buat saya..." Syukur Alhamdulillah....!!!

Temujanji seterusnya pada 22 November ini... Mudah-mudahan ubatan dan suntikan yang diberi bakal membuahkan hasil... Amin...

Fakta wang: RM 760.00 (pejam mata sebab dah nekad)

No comments:

Post a Comment