Wednesday, July 24, 2013

15 Ramadhan

Assalamualaikum...

Hari ini genap 15 hari umat Islam berpuasa di bulan Ramadhan. Alhamdulillah syukur dengan izin Allah s.w.t juga satu-satunya buah hati pengarang jantung saya juga berpuasa untuk pertama kalinya.

Hari ini genap 13 hari Kauthar berpuasa. Tahun lepas masa dia umur 5 tahun dapat sehari je. Tahun ni kuat betul azam dia. Nak berpuasa penuh katanya. Tapi ye lah nama pun budak, 6 tahun pula tu, terbuka dan ter tak puasa 2 hari. Kita yang orang tua ni pun kadang tengok air sirap pun rasa luluh hati kan?

Niat di hati memamg nak latih dia berpuasa tahun ni, memandangkan dia dah nak sekolah tahun depan. Taklah nak suruh dia puasa terus menerus pun. Tapi sebab kat tadika kebanyakkan kawan-kawan berpuasa maka dia pun turutlah sama naik bersaing. Sampai suruh cuti puasa pun tak nak lah!

Mama proud of you sayang!!!

Kuat betul semangat dan mental anak mama. Sebagai balasan atas kekuatan yang ditunjukkan itu mama dan baba dengan berbesar hati merelakan Kakak makan eskrem setiap hari. Suuukeee sgt die.. Habuan sebagai galakkan. Mula-mula latih ada balasan. Lama-lama dan terbiasa harapnya. Mula-mula puasa dapat RM5. Bila dah masuk seminggu dia dah lupa pasal RM5 ringgit tu. Eskrem je yang dia ingat nak minta tetiap hari.

Keep it up kakak!!! Mama babah watching you always... hehehhehe

xoxo

No comments:

Post a Comment