Monday, October 3, 2011

GOSIP ARTIS

Astaghfirullah...

Terbaca pulak dah gosip artis pepagi ni... Tak pasal-pasal tambah saham. Al kisah majlis perkahwinan Norman Hakim & Memey, kononya yang mencecah jutaan ringgit. Mak aii...!!!! Over kau...

Tapi sekali imbas wedding tu macam well... Tak ramai orang yang restu pun (pehal pulak nak restu korang kan?)... Cukup la restu mak bapak diaorang je. Tapi bila di semak semula sejarah pertemuan dan percintaan mereka memang tragik la sikit kan. Cara kontroversi yang dicipta dan sebagainya. Mudah-mudahan tidak berlaku lagi di masa hadapan. Mudah-mudahan juga mereka atau pasangan mereka tidak mengulangi kesilapan yang sama. Maklum la... Memey tu kan muda lagi?

Apa-apa pun harap bekas isteri yang dah lama makan hati tu tabah dan terima dengan redha ujian Allah. "What come around will comes around"! Biarlah Allah yang tentukan segalanya.

Permata hati itu perlu dijaga dan diasuh sebaik mungkin. Teruskan kehidupan demi mereka. Cari kebahagian dengan mereka. Tak berbaloi ok nak buang masa dengan orang yang tak tau nak hargai perasaan dan penat lelah mengandung, melahirkan dan membesarkan zuriat mereka.

Agak terkesan dengan kisah hidup mereka. Allah itu Maha Mendengar dan Dia adalah sebaik-baik perancang. Jika kita tidak ditakdirkan bersama lagi dengan orang yang kita sayang, sudah tentu dia mempunyai perangcangan yang lebih baik. Dan jika kita masih ditakdirkan bersama dengan orang yang pernah kita sayang, walaupun lepas dia buat onar tahap gaban, kita harus akur dan terus berdoa, mudah-mudahan dia insaf tahap dewa. Yang pasti Allah mempunyai perancangan yang lebih baik daripada yang kita mampu fikirkan.

Wallahualam...

No comments:

Post a Comment